söndag 9 november 2014

Söndagsnytt


Nu är jag envist småförkyld och trött - något som tar sig uttryck genom högljudda nysningar och att
min önskelista idag har tappat allt vad "rimligt" heter...Så vi kan säga att det är hemmets önskelista.
Stadshem visar en lägenhet, 2,5rok med en hel del inspiration. Den får mig att vilja ha taklister, öppen
spis och takrosetter. Nu. Som vanligt finns det stilleben och detaljer att ta fasta på om man är
uppmärksam! Apropå detaljer så har H&M home några saker att fynda bland sina nyheter.
Alldeles strax ska jag ta och dricka te under filt med en tidning. Är man i behov av en ny
prenumeration har Sköna Hem en kampanj jag själv är sugen på.
Sen vill jag ju också passa på och hälsa alla läsare välkomna! Även om bloggen bara är ca 2 veckor
är det många läsare vilket är roligt och sporrar mig! Skål med te!



Fina färger i lägenhetens myspunkt

Tummen upp för valet av sängbord! 







Stadshem 2,5rok lägenhet Tips; Investera i en dammvippa med strutsfjädrar,
går snabbt att damma och så är det en fin accessoar! Kika in hos 
Iris Hantverk för fler städverktyg som tål att vara framme. Sen gillar jag
mässings-samlingen till vänster och ska se till att skapa en egen.






Keramikburk från H&M home

Sköna Hems kampanj


1. Eames Gungstol RAR fån Vitra, design av Ray Eames och Charles
Eames. Den kan jag definitivt se i läshörnan! 2. Mattan Björk, från Design
House Stockholm, design Lena Bergström. 3. Brickan Cross av Pia Wallén
4. Eames igen, sidstol 5. Affisch Vektor Ren från KajaKaja. I mitt inlägg 

"Den vita väggen" letar jag efter affischer och här har vi en kandidat! Finns 
flera olika varianter och i begränsat antal på 200ex. 6. Vardagslyx på hög nivå -
ombloggade ljuset från Byredo, Saffran. Jag tror i och försej att jag väljer att 
köpa en billigare variant, någon måtta. Men saffran och fin burk ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar