fredag 7 november 2014

Höstfint


Det finns mycket att hämta från naturen nu, höstlöv, kastanjer, kvistar och grenar med bär. Ett annat
enkelt knep för att få in årstiden är att fylla fruktskålen med frukt i samtliga/alla höstfärger och byt ut
skålen mot ett fat om det ska synas lite extra!
Trots att vi här har den varmaste hösten på flera hundra år så längtar jag redan till julen, den gör sig
påmind i mina tidningar om inte annat...och på internet (så delvis mitt fel). Det finaste julpyntet jag
hittills stött på är Georg Jensens julkula Mistel.



Höstkänslan makar lite på sig när jag bläddrar i min tidning och ser
ordet "jul". Muggen är en fin gammal present från syster, märket är

Fillippa K. Foto: Amanda Herdevall, verkstad.blogspot.se



Julkula Mistel från Georg Jensen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar