onsdag 12 november 2014

Stilleben


Jag har ju bestämt mig för att lära mig kameran bättre och övning ger färdighet! Här är ett litet
smakprov på tre lugna stilar jag arrangerade idag. Jag gillar stillsamma miljöer vilket bland annat
stickat, ljus, växter, koppar och tidningar är ett bra recept för! Dessa/någon av dem ska kompletteras
med en skiss eller ett konstkort.
Tips när man ordnar stilleben är att räkna detaljerna, för många riskerar att bli rörigt, matcha färger
och ha gärna med något som sticker ut lite. Det behöver inte vara ett helt oväntat ting utan kan lika
gärna vara en färg eller material beroende på hur "livligt" du vill att det ska uppfattas.
Imorgon blir det konstnärliga stilleben för min del. Fortsättning följer...


Foto: Amanda Herdevall, verkstad.blogspot.se


Hos danska inredningsbutiken med det 
passande namnet - Stilleben hittar man 
bland annat Uhlala ceramics fina ask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar