måndag 10 november 2014

Tjuvstarten


Nu har jag löptränat och städat...och kan inte hålla mig längre - lussebullarnas tjuvstart blir idag.
Vill man inte tjuvstarta helt kan man göra saffransbiscottis! De håller länge och är dessutom en fin
gå-bort-present...och inte riktigt lika juliga. Recept finns att googla (de på bild gjorde jag för länge
sen och minns inte varifrån receptet kom) om man inte har en pålitlig kokbok!
Vill man också vara ute i god tid (då pysslet blir totalt stressfritt) kan man kika på julpyntet som finns
i butik - en del av det går ju faktiskt att göra själv. I övrigt har jag dragit fram stativet och tänker lära
mig alla kamerans funktioner, inom kort!


Tips: Klipp till en tygbit till locket för att öka den hembakade känslan.
Foto: Amanda Herdevall, verkstad.blogspot.se


Åhléns julpynt paket till granen, ett bra exempel på vad
man kan göra själv. Vik en box av kartong och slå in!
Väntar man med att slå in till julen närmar sig ordentligt så
kan man ju fylla med knäck etc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar